Caracterul este primul “C” al încrederii.

Caracterul este componenta cel mai greu de falsificat. Conform DEX, caracterul reprezină însuşirea morală care se manifestă prin perseverenţă, voinţa fermă şi corectitudine. Acestea sunt elementele esenţiale necesare pentru ca cineva să devină “demn de încredere”. Una dintre cele mai bune modalităţi prin care poţi să arăţi că eşti o persoană de character este să accepţi că ai greşit. Cei din jur apreciază de regulă foarte mult curajul de a admite propria imperfecţiune şi se simt mai în largul lor.

Al doilea “C” al increderii este competenţa.

Poţi avea multe alte calităţi, dar dacă nu eşti competent, cei din jur îşi vor da seama mai devreme sau mai târziu. competence. Este important să petreci un timp semnificativ din viaţa ta dezvoltându-ţi competenţa.

 

 

Al treilea “C” al încrederii este Conştientizarea valorii personale.

Acest aspect este foarte important pentru că este unul dintre primele lucruri pe care cei din jur îl remarcă. Este dificil să recuperezi după ce ai creat o primă impresie proastă cauzată de lipsa de încredere în tine. Cei din jur îşi crează de obicei o percepţie despre tine în primele minute. Restul timpului îl petrec cautând subconştient indicii care să le valideze această prima impresie. Dacă nu eşti convins de propria valoare, se crează un effect de domino al reacţilor negative pe tot parcursul conversaţiei.

 

 

Al patrulea “C” al increderii este Congruenţa

Increderea creşte de fiecare dată când cei din jurul tău constată că acţiunile tale corespund cuvintelor tale. Practic, vorbim despre armonia dintre mesajele tale verbale şi cele nonverbale. În lipsa acestei armonii, interlocutorul nu îţi va oferi întreaga sa încredere. Congruenţa este similară cu îmbracămintea. Dacă hainele pe care le porţi sunt bine asortate, nimeni nu face prea mult caz din asta. Dacă însă hainele tale nu se potrivesc, acest lucru sare în ochi. Modalitatea cea mai bună pentru a câştiga congruenţa este să faci ceea ce te pasionează.

 

 

Al cincilea “C” al încrederii este Credibilitatea

Credibilitatea reprezintă capacitatea sau puterea de a stimula încrederea celorlalţi în persoana ta.În esenţă, credibilitatea înseamnă să îl laşi pe cel din faţa ta să înţeleagă că nu eşti un diletant şi că dimpotrivă, ştii foarte bine despre ce vorbeşti.

 

 

Al şaselea “C” al încrederii este Consecvenţa

O persoană consecventă câştigă uşor încrederea celorlalţi. Consecventa presupune perseverenta, rabdare, efort si disciplina. Sa fim consecvenți înseamnă să fim credincioși propriilor idei si principii, inseamna ca actionezi conform acestora. Consecvența este o atitudine, o concordantă între ceea ce simțim, gândim, spunem și facem. Dar oare cât ne interesează să fim consecvenți si cat ne interesează rezultatul final? “Scopul scuza mijloacele” -auzim destul de des aceasta vorba celebra a lui Machiavelli, dar este corect față de noi?

 

 

Al şaptelea “C” al încrederii este Completitudinea

Oamenii au în general o dorinţă foarte puternică de a închide procesele începute. Această “închidere” elimină stressul. Explicaţia este dată de un mecanism psihologic subtil care arată că valoarea stressului este direct proporţională cu numărul de procese neterminate. Concret, când ai 15 activităţi distincte în curs de rezolvare, vei fi mai stressat decât dacă ai una singură, care implică aceeaşi durată a muncii.

 

Anunțuri

Un răspuns »

  1. Rus Bianca spune:

    Mi-a placut mult articolul tau…imi place ca lucrez la toti cei 7 C si ca intr-o buna zi o sa fiu mai buna pentru mine si pentru ceilalti. Multumesc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s