S-a spus că dacă ar fi să nu schimbăm nimic – nici alimentaţia, nici exerciţiile fizice, tiparele de gandire sau obiceiurile – cu excepţia tiparului respiraţiei, ne-am putea modifica in mod radical durata vieţii. Leonard Orr, autorul cărţii Nemurirea fizică şi fondatorul curentului Renaşterii, afirmă că, dacă reducem numărul de respiraţii pe minut de la, să zicem cincisprezece la cinci, ne vom tripla durata de viaţă.

Atunci cand li se spune acest lucru, unii oameni spun: „Nu-mi pot imagina cum ar fi să trăiesc pană la două sute şi ceva de ani”. Răspunsul meu este că ei ar putea să-şi imagineze acest lucru, dacă ar descoperi bucurie şi scop in viaţă. (Mai mult despre nemurire şi moarte fizică, mai tarziu). E de ajuns să spunem că atunci cand ne găsim scopul şi destinul vieţii, datorită ignoranţei şi bolii nu vrem de obicei să părăsim corpul fizic, pentru ca apoi să pregătim un nou vehicul in care să continuăm. A incepe din nou intr-un corp nou, să trebuiască să trecem prin pampers, şcoală, pubertate şi adolescenţă şi să retrezim memoria celulară este, din punctul meu de vedere, o gospodărire foarte proastă a timpului. Noi am fost creaţi cu cel mai perfect vehicul pentru a purta conştiinţa, vehicul capabil să susţină viaţa şi să se autovindece. El este capabil să ne susţină, pană cand suntem gata să renunţăm la el, sau să-1 luăm cu noi in lumină.

În cercurile de meditaţie există o idee veche ce sună in felul următor: dacă unei persoane i-a venit timpul să moară, chiar şi intr-un spital unde se găseşte echipament de salvare a vieţii, şi tuburi cu oxigen „scanteia sa de viaţă” nu s-ar intoarce in mod obligatoriu. Nu oxigenul este cel care ne ţine in viaţă. Oxigenul este ca benzina pentru o maşină şi o ajută să ruleze. Acea „scanteie” care ne susţine este esenţa noastră divină. Atunci cand această energie părăseşte corpul fizic, toate semnele vieţii fizice dispar. Se spune că bucuria este această „scanteie”, care se exprimă pe sine in viaţă (de aceea, nivelul de bucurie din viaţă este un indicator perfect care ne arată că suntem acordaţi cu Spiritul şi cu scopul impregnează fiinţa, ea poate fi experimentată prin intoarcerea conştientei noastre spre interior. Această energie poate fi măsurată ca unde de sunet şi raze de lumină şi, de asemenea, poate fi simţită ca vibraţie.

Leonard Orr spune: „Conectarea inspiraţiei cu expiraţia, intr-un ritm relaxat, aduce o conştientă a unei percepţii mentale directe a spiritului, o stare emoţională a spiritului şi o senzaţie fizică a insăşi energiei de viaţă, care este Dumnezeu atotputernic curgand prin toată carnea … atunci cand inspiraţia este conectată cu expiraţia, iar respiraţia interioară este unită cu cea exterioară, această unire a energiei de viaţă pură cu aerul trimite vibraţii prin sistemul nervos şi sistemul circulator, care curăţă corpul, aura umană şi hrănesc şi echilibrează mintea şi corpul omenesc”.

Există multe tehnici de respiraţie din care să alegem. Din nou, putem să ne folosim discernămantul, să fim deschişi şi să incercăm diversele tehnici, pană cand găsim una care să ne permită să experimentăm energia care ne susţine. Dincolo de faptul că ne ajută in menţinerea şi restabilirea sănătăţii şi vitalităţii şi ne măreşte longevitatea, principalul beneficiu al căutării de a experimenta „respiraţia vieţii” (energia care ne susţine) este acela că, datorită naturii sale foarte pure şi perfectă, atunci cand luăm contact cu ea şi o experimentăm, ni se dă o gamă largă de experienţe – de la o adancă pace lăuntrică, relaxare totală completă şi un somn mai bun, pană la sentimente copleşitoare de bucurie şi extaz ale trăirii in nirvana sau ale stării de samadhi. Această energie este extrem de subtilă şi liniştită in puterea sa – manifestandu-se intru crearea şi susţinerea vieţii. in consecinţă, primul pas spre contactarea acestei energii şi „perceperea” vibraţiei şi prezenţei sale in fiinţa noastră, se face prin respiraţia noastră – să ne păstrăm respiraţia conectată, astfel incat fiecare inspiraţie curge natural in fiecare expiraţie, fără pauză. Budiştii numesc aceasta „urmărirea respiraţiei”. Adepţii conceptului de Renaştere il numesc „respiraţie ritmică”.

Al doilea pas este acela de a respira lin. Respiraţia scurtă şi sacadată este ceea ce face corpul atunci cand noi trăim stări de supărare, frică sau frustrare. Respiraţia lină este precum o frunză sau un fulg in vant – subtil, care pluteşte.

In cartea Chibzuinţă şi respiraţie, budiştii sugerează să ţinem o lumanare in faţa nasului şi să permitem inspiraţiei şi expiraţiei noastre să curgă atat de lin şi de ritmic prin nări, incat flacăra nici măcar să nu tremure. Respiraţia sacadată va stinge flacăra. Forţa care străbate intreaga viaţă este subtilă, şi totuşi puternică – şi trebuie să fie atrasă, nu forţată. Respiraţia sacadată este un instrument foarte bun pentru a scăpa de incărcătura emoţională din corp prin intermediul vizualizării şi al tehnicilor de respiraţie (cum ar fi in cadrul curentului de Re-naştere). insă, pentru a contacta energia care ne susţine, avem nevoie să ne acordăm la ritmul său – pe măsură ce ea curge prin intregul nostru corp.

Este de asemenea recomandat să respirăm prin nări, intrucat dacă incercăm să respirăm pe gură profund, susţinut, pentru o perioadă de timp mai indelungată, ni se usucă gatul şi gura şi ne da o stare de disconfort, obligandu-ne să ne intrerupem mereu. Respiraţia prin nări impiedică acest lucru şi permite, de asemenea, un flux de energie constant. Dacă doriţi să vă eliberaţi de incărcătura emoţională, puteţi inspira prin nări şi expira cu forţă, pe gură. De asemenea, incercaţi să respiraţi pe rand printr-o nară şi apoi prin cealaltă (profund, lin şi conectat) deoarece aceasta va „declanşa” rapid fluxul de energie prin ambele jumătăţi ale corpului.

Al treilea pas in această primă tehnică este ca respiraţia să fie profundă sau lungă. Budiştii spun că respiraţia corectă menţine corpul calm – respiraţie calmă, corp calm. Ei spun că respiraţia lungă, adică mai puţine respiraţii pe minut, linişteşte şi calmează corpul nostru şi ii permite să se relaxeze. Respiraţia profundă, cea in care abdomenul se contractă iar pieptul se dilată la inspiraţie, şi pieptul se contractă iar abdomenul se dilată la expiraţie, este cea care restabileşte sănătatea şi vitalitatea. Respiraţii ritmice, conectate, line, care sunt lungi, lente şi profunde, ne permit să ne conectăm la aspectul vibraţional al energiei care acţionează respiraţia – şi să-1 trăim ca experienţă. Această energie care ne conduce respiraţia este esenţa noastră divină. Conectarea cu această esenţă ne permite să trăim şi să ne bucurăm de caracteristicile naturii sale – iubire, bucurie, extaz etc. Atunci cand respirăm profund, maximizăm aportul de oxigen şi prana. Boala nu poate exista intr-un mediu cu mult oxigen. Aceasta explică de ce, pentru o sănătate bună, sunt recomandate exerciţiile regulate, susţinute. Cu cat respirăm mai adanc şi mai lent, cu atat inge răm mai mult oxigen şi mai multă prana – amandouă avand efecte benefice asupra sănătăţii noastre. Prana este energia forţei de viaţă universale, care revitalizează, vindecă şi transformă structura celulară şi duce la longevitate. Tehnica respiraţiei profunde, line şi conectate este precum tehnica stilului liber, sau a stilului bras, pe care le folosim pentru a inota o dată cu curentul intr-un rau. Ajungem intr-un punct in care simţim ca şi cum noi suntem respiraţi” şi nu mai este nevoie de nici un efort sau tehnică, o dată ce s-a intrat intr-un anumit ritm – ceva asemănător cu senzaţia absenţei oricărui efort, pe care o trăim atunci cand intrăm in curentul unui rau şi ii permitem să ne ducă cu el in aval. Atunci cand folosim această tehnică, căutăm să creăm o mişcare de undă a unor expiraţii şi inspiraţii egale, care să ne ducă spre experienţa frecvenţei vibraţionale a vieţii. Am putea, de exemplu, să numărăm pană la şapte la inspiraţie, apoi să numărăm pană la şapte la expiraţie. Număratul este o metodă simplă pentru a menţine mintea concentrată la inceput şi, de asemenea, pentru a ne asigura că inspiraţia şi expiraţia sunt păstrate, pe cat posibil, egale.

Această tehnică de respiraţie este o cale de a ne acorda, iar atunci cand o practicăm regulat in fiecare zi, vom avea un sentiment de pace şi linişte. Dacă simţim manie, putem respira profund, lin şi conectat şi, pe măsură ce ne calmăm corpul şi mintea, simţim cum mania se dizolvă. Această tehnică poate fi folosită şi in timp ce conducem maşina, sau in orice situaţie stresantă, pentru a ne reacorda la o stare mai relaxată. Dacă putem incepe fiecare zi folosind respiraţia pentru a da tonul zilei, vom descoperi că ziua se desfăşoară de o manieră mult mai lină. De asemenea, putem petrece in fiecare seară cinci sau zece minute inainte de a adormi, pentru a ne re-acorda in vederea unui somn mai profund, mai liniştit. Acordarea fiinţei noastre este similară ingrijirii pe care o dăm unui motor de maşină, sau unui instrument muzical. Pentru a obţine performanţa optimă trebuie să păstrăm instrumentul „acordat”. Putem trata prost vehiculul nostru, astfel incat se deteriorează şi funcţionează ca o rablă veche – şi devine vulnerabil la boală, deteriorare şi moarte – sau ii putem controla performanţa, astfel incat să funcţioneze ca un Porsche nou.

Respiraţia este o formă de acordare, precum vizualizarea, dieta, exerciţiul, meditaţia etc. Putem să ne folosim de hrană de inaltă calitate, de exerciţiu regulat, de companie inteligentă sau antrenament, pentru a ne stimula corpul mental şi pentru a căuta experienţe emoţionale aducătoare de satisfacţie – dar ce facem pentru a alina sufletul şi a acorda spiritul? Acest lucru este acoperit Astfel, devenim respiratori conştienţi – timp de cinci minute, cat suntem la duş, in trafic, la toaleta de la birou, respirăm pentru a elibera stresul acumulat. Ne putem controla emoţiile şi nivelul de stres, respirand.

Ocupandu-ne regulat de respiraţie, acţionăm ca o măsură preventivă impotriva stresului, deoarece eliberăm tensiunea zilnică şi prevenim acumularea acestuia şi apariţia, in timp, a unei boli potenţiale.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s