Ca fiinte eterice, cresterea noastra începe, de fapt, în domeniul mental al lumii spiritelor, împreuna cu alte suflete si înainte ca oricare dintre noi sa se fi încarnat. Ca atare, în timp ce fiinta noastra interioara are exclusiv o trasatura individuala, o parte vitala a vietii spirituale de dintre încarnari este dedicata relatiilor empatetice cu celelalte suflete. Astfel, dezvoltarea noastra ca suflete devine o evolutie colectiva exprimata partial prin asocierea pe care o avem cu aceste entitati într-o realitate materiala, cum ar fi Pamântul. În timpul reîncarnarii, apropierea pe care sufletele o simt unul fata de celalalt într-un plan mental este testata sever de provocarile karmice din trupurile noastre gazda.
Aceasta întrerupere a unei existente mentale fericite constituie un mijloc prin care maestrii nostri spirituali ne înalta constiinta. Am auzit multe povesti de dragoste interesante care s-au petrecut în vietile trecute, implicând suflete pereche care trec peste barierele timpului si ale spatiului, pentru a se întâlni din nou în viata.
Iata câteva exemple:
Un caz în care dragostea a fost chinuita: în timpul epocii de piatra, de catre un sef de trib desfrânat care îi lua perechea clientului meu în mod regulat, restituindu-i-o dupa aceea.
Un caz în care dragostea a fost privata (de ceva): o femeie care fusese sclava în Roma antica, având sarcina de a-i servi pe gladiatori la masa, s-a îndragostit de unul dintre acestia. Acest luptator captiv i-a spus clientei mele în noaptea dinaintea zilei în care a fost omorât în
arena ca o va iubi mereu.
Un caz în care dragostea a fost cruda: în Evul Mediu, în închisoarea unui castel, un grajdar a fost biciuit pâna la moarte de un nobil care îsi prinsese fiica si pe clientul meu în locul unde
se întâlneau în secret.
Un caz în care dragostea a fost eroica: când un mire polinezian s-a înecat dupa ce a salvato pe cea care îi devenise de câteva ore sotie – clienta mea – când barca lor a fost lovita de o furtuna puternica, în urma cu trei secole.
Un caz în care dragostea a provocat moarte: când clientul meu, un sot german din Europa secolului al XVIII-lea, si-a înjunghiat sotia într-o criza de gelozie provocata de o pretinsa poveste de dragoste a acesteia. Acuzata pe nedrept din cauza bârfelor din partea locului, ea a murit afirmându-si nevinovatia si spunând ca nu l-a iubit decât pe el.
Un caz în care dragostea a fost neiertatoare: un soldat care s-a întors din razboiul civil si a carui sotie, ramasa singura, se maritase cu fratele lui la un an dupa ce veteranul fusese declarat oficial mort.
Toate cuplurile amintite mai sus au astazi o casnicie fericita, încercarile prin care au trecut în fiecare viata i-au pregatit pentru cele ce aveau sa urmeze, întarind legatura lor speciala de suflete pereche. Regresia în viata anterioara scoate la iveala informatii interesante despre formarea perechilor, dar o perspectiva mult mai larga asupra acestor relatii e oferita clientilor mei de plasarea în perioadele dintre vietile lor.
Exista multe încercari ascunse în spatele valului iubirii. Alaturi de vietile în care am trait o lunga si fericita poveste de iubire cu perechea noastra, se afla acelea în care noi am distrus aceasta relatie sau am fost devastati la rândul nostru de faptele perechii noastre. În acele vieti în care traiul nostru comun a fost greu, ceva a stat în drumul acceptarii dragostei. A fi împreuna cu sufletul nostru pereche ne poate aduce deopotriva fericire si suferinta, dar noi învatam din amândoua. Întotdeauna, în spatele evenimentelor grave, care implica relatiile din viata noastra se afla motive karmice.
Am avut o clienta numita Valerie, care a trait viata unei femei frumoase din China, cu doua secole în urma. În acea viata ea si-a respins sufletul pereche, barbatul pe care îl iubea cel mai mult, din pricina ca se certa cu ea si refuza sa îi hraneasca vanitatea, asa cum faceau altii, „si în afara de asta”, îmi spunea Valerie în stare de transa, „era atât de neîndemânatic si arata atât de necioplit, încât mi-era si jena sa fiu vazuta cu el; ma gândeam la ce vor zice ceilalti. De necaz, din mândrie si din sentimente pe care le-am luat de bune, m-am maritat cu un om chipes care a stiut sa-mi faca toate toanele. Am pierdut fericirea de care puteam sa am parte”. În viata urmatoare, în America secolului al XIX-lea, Valerie a fost fiica unui sef indian Cherokee, care i-a ordonat sa se marite cu fiul altui sef; asa se stabilise între ei printr-un tratat. Valerie s-a supus dorintelor tatalui ci, dar acest sot a respins-o fizic si i-a facut o viata groaznica. Razboinicul din tribul lor, pe care ca îl iubea, era sufletul ei pereche, pe care-l respinsese în viata sa anterioara din China. Când s-a întors în lumea spiritelor, dupa ce viata ei indiana s-a sfârsit, Valerie mi-a spus:
Eu si iubitul meu am fi putut fugi. Lasând însa la o parte primejdia implicata de o astfel de fapta, ceva îmi spuna ca trebuia sa îndur ceea ce tatal meu planuise. Acum înteleg ca a fost o încercare. Avem capacitatea de a rani grav atât persoana care ne iubeste, cât si pe noi însine. Viata mea ca femeie indiana Cherokee a fost un memento al mândriei si al vanitatii mele ca femeie în China.
Faptul ca suntem cu persoana „nepotrivita” pentru o perioada a vietii noastre, nu înseamna ca am irosit timpul. Probabil ca relatia a fost planuita dinainte. Ba chiar am putea vedea acest suflet din nou, în lumea spiritelor, într-o lumina diferita. Asa s-a întâmplat cu barbatul cu care clienta mea a trebuit sa se casatoreasca în viata ei indiana. Sufletul lui apartinea unui grup învecinat cu cel al Valeriei. Sufletul ambilor barbati pe care Valerie i-a iubit în cele doua vieti trecute este din nou alaturi de ea, în secolul al XX-lea, fiind sotul ei. As mai adauga ca Linda, care astazi este cea mai buna prietena a Valeriei si o membra a grupului ei de suflete, a fost ultima pereche a razboinicului pe care ea îl iubise în viata ei de indiana Cherokee. Dupa sedinta noastra, Valerie a zâmbit când mi-a zis: „Acum stiu de ce am fost întotdeauna stingherita vazând-o pe Linda pe lânga sotul meu”.

autor: MICHAEL NEWTON, PH.D.-DESTINUL SUFLETELOR

Lasă un răspuns

